Dienstag, 15. September 2015

Tur til Abkær mose -08.09.2015


I dag har vi været ved abkær mose som er et naturreseravt. Mosen vokser med 0.1mm  og den er nu 6 meter. Ved hver gang kunne man mærke hvor blødt undergrunden er og hvis man hoppede kunne man godt mærke bevægelsen. Så ren faktisk gik vi over mosen, som bare var dækket til over årene af en plante som suger vandet op som en svamp se billdet.



Undervejs fandt vi en masse dyr og især edderkoppe som var over det hele. Og en edderkop synes jeg selvom jeg ikke er vilde med dem, så spændende ud, Hvepse edderkoppen se billdet.




Denne edderkop tog vi med og jeg spurgte Ib vores underviser hvordan det var hvis jeg tog dette dyr med til mit dyrholsprojekt. Så nu har jeg hvepseederkoppen derhjemme. Heldighvis fang vi også lige en grashoppe så edderkoppen ikke dør af sult i de næste dage indtil jeg har fanget en. J

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen